چرا یورگن کلوپ سرمربی ایده آلی برای رئال مادرید است؟

جدیدترین عکس و خبر ها از رونالدو و رئال

خبرها از معتبر ترین وبسایت های دنیا گرفته میشود!

چرا یورگن کلوپ سرمربی ایده آلی برای رئال مادرید است؟

علی دشتی & ارشیا
جدیدترین عکس و خبر ها از رونالدو و رئال خبرها از معتبر ترین وبسایت های دنیا گرفته میشود!

چرا یورگن کلوپ سرمربی ایده آلی برای رئال مادرید است؟

طرفداری-کارلو آنجلوتی سرمربی رئال مادرید مربی بزرگ و انسان بسیار باهوشی است، این مربی ایتالیایی بعد از شکست تیمش از یوونتوس و حذف از لیگ قهرمانان گفت:"من تمایل دارم که در مادرید بمانم، اما می دانم که در فوتبال چه قوانینی حاکم است، باشگاه اگر از عملكرد من راضى نيست از این قدرت و اختیار برخوردار است که سرمربی جدیدی بیاورد."

با توجه به نتایج این فصل رئال مادرید ، تعویض سرمربی دراین باشگاه به نظر کاملا امکان پذیر می باشد، چون برای مدافع عنوان قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا پایان بردن فصلی بدون عنوان فاجعه ای محسوب می شود. حال هواداران مادریدی نیز خواستار تغییر سرمربی تیم هستند و مطبوعات اسپانیایی از یورگن کلوپ سرمربی مستعفی دورتموند، به عنوان گزینه ای مناسب برای هدایت این تیم در فصل آتی می دانند، براى نمونه روزنامه AS ادعا نموده كه فلورنتينو پرز به همين دليل در اواسط ماه فوريه با يورگن كلوپ گفتگويى داشته است،‌اما به چه دلیل كلوپ می تواند به سرمربی ایده آلی در سانتیاگو برنابئو تبدیل گردد؟

1-تاثیر ماندگار یورگن گلوپ در ذهن هواداران رئال مادرید

بیست و چهارم آپریل سال 2013 به صحنه ای برای درخشش روبرت لواندوفسکی در بازی دورتموند مقابل رئال مادرید تبدیل شد، در آن دیدار تاریخی که درمرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان برگزار شد، شاگردان یورگن کلوپ با چهار گل این مهاجم لهستانی موفق به شکست 4:1 رقیب  مادریدی خود شدند. این شب به خاطره ای تلخ برای هواداران مادریدی تبدیل شده که در آن دورتموندی ها اراده قوی خود برای شکست رقیب بزرگ خود را با انگیزه، احساس و شور فراوان به نمایش گذاشتند، یورگن کلوپ از آن شب به بعد به عنوان سرمربی توانمند و پرشورى كه مى تواند  عملكردى با چنین مشخصاتی از تيم خود نشان دهد، در ذهن هواداران مادریدی نقش بسته است.

2- کلوپ نقطه مقابل آنجلوتی

مشخصات فوق همچنین از دیدگاه هواداران و حتی برخی مسئولین باشگاه رئال مادرید کلوپ را در نقطه مقابل کارلو آنحلوتی خونسرد، محافظه کار و حتی گاهی ترسو قرار می دهد. در هفته های اخیر همواره  آنجلوتی ایتالیایی با این اتهامات مواجه شده که تیمش عملکردی بسیار مصلحت گرانه، بی ایده و محتاطانه از خود به نمایش گذاشته است، اما هواداران مادریدی دقیقا نقطه مقابل فوتبال با چنین صفانی را آرزو می نمایند و خواستار فوتبالی زیبا، جذاب و جسورانه هستند و معتقدند که رئال مادرید زیر نظر یورگن کلوپ تنها می تواند چنین فوتبالی را ارائه دهد.

3-ایده های کلوپ منطبق بر فلسفه فوتبال رئال مادرید

ایده فوتبال کلوپ مبتنی بر بازی هدف دار با توپ، پرسینگ تهاجمی است، بعد از تصرف توپ این سرمربی آلمانی اصرار خاصی بر نمایش فوتبال سرعتی و تعویض سریع حالت تیم از تدافعی به تهاجمی دارد و از بازیکنان تیمش در فاز تهاجمی می خواهد که با بیشترین سرعت ممکن توپ را بدون چرخشی اضافه به سمت دروازه حریف نزدیک نمایند. پویایی، سرعت بالا و غیر قابل پیش بینی بودن از مشخصات بارز فلسفه فوتبال کلوپ است، مشخصاتی که سبب شده بود برخی مطبوعات اروپایی در سال 2013 از دورتموند به عنوان جذاب ترین تیم اروپا نام برند. ایده های فوتبالی کلوپ دقیقا برای بازیکنانی نظیر کریستیانو رونالدو و گرت بیل ساخته شده اند، هواداران مادریدی بعد از کارلو آنجلوتی محتاط و خجالتی اشتیاق بسیار زیادی به وجود چنین ارتباطی بین سرمربی و ابرستاره های تیم هستند.

4- یورگن کلوپ هنوز عنوانی بین المللی کسب نکرده است

آنجلوتی تا کنون سه مرتبه در سال های 2003 و 2007 با میلان و 2104 با رئال مادرید فاتح لیگ قهرمانان اروپا بوده است، یورگن کلوپ اما هنوز به موفقیتی بزرگ در رقابت های بین المللی نرسیده است و مهمترین افتخار او در این زمینه به حضور در فینال لیگ قهرمانان سال 2013 در شهر لندن محدود می شود، به همین دلیل وی از انگیزه فراوانی برای بیشتر مطرح شدن در فوتبال اروپا برخوردار است. یورگن کلوپ طبق عادتی که دارد همواره برای خود چالش هایی بزرگ، وظایفی دشوار و اهدافی بلند در نظر می گیرد و همه تلاش خود را در این راستا متمرکز می نماید، به همین دلیل احتمال پذیرفتن چالشی بزرگ به نام رئال مادرید از سوی او کاملا قابل تصور است.

بى ترديد يورگن كلوپ تنها گزينه مورد نظر سران رئال مادريد براى هدايت اين تيم در فصل بعد نخواهد بود، از زين الدين زيدان نيز به عنوان يكى ديگر از گزينه هاى سرمربى گرى رئال مادريد نام برده مى شود كه او نيز همانند كلوپ از انگيزه اى بالا براى قبول چنين چالش دشوارى برخوردار است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : دو شنبه 28 ارديبهشت 1394 | 12:33 | نویسنده : علی دشتی & ارشیا |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.